Photogénie or What Does the Image of the Silent Cinema Expresses

Authors

  • Felipe Andrés Matti Pontificia Universidad Católica Argentina

DOI:

https://doi.org/10.46553/tab.21.2023.p64-80

Keywords:

Photogénie, philosophy of cinema, Louis Delluc, Jean Epstein, cinematographic image.

Abstract

The purpose of this analysis is to stablish the basis of the cinematic expression, that is, what means does the cinema use to express itself. The focus of this paper will be the cinematic image and its expression through photogénie. The concept of photogénie is of interest given that, as claimed by Louis Delluc, “photogénie is the law of cinema”. Furthermore, it will be taken into account the way in which Jean Epstein will resume the intellectual sketches of Delluc in vistas of highlighting what makes and image photogenic and why does the cinema use it in order to express itself.

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Author Biography

Felipe Andrés Matti, Pontificia Universidad Católica Argentina

Felipe A. Matti es Licenciado y Profesor de Filosofía por la Universidad Católica Argentina. Actualmente se encuentra realizando sus estudios doctorales entorno a la estética de Gilles Deleuze, particularmente la creación artística y su vinculación con el tiempo no-pulsado o Aión. Es Becario doctoral cofinanciado UCA-CONICET e integra el Proyecto de investigación “Fenomenología y hermenéutica del acto creador. Estética fenomenológica a partir de la relación entre filosofía, literatura y artes visuales”.

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Published

12/21/2022

How to Cite

Matti, F. A. (2022). Photogénie or What Does the Image of the Silent Cinema Expresses. Tábano, (21), 64–80. https://doi.org/10.46553/tab.21.2023.p64-80

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