El motivo del doble en tres versiones líricas del mito donjuanesco.Don Giovanni de Da Ponte- Mozart, Rigoletto de Hugo-Verdi, Don Juan de Marechal-Zorzi

Authors

  • Javier Roberto Pontificia Universidad Católica Argentina. Argentina

Keywords:

MUSICA; OPERA; ANALISIS LITERARIO; TEATRO; DON JUAN

Abstract

We attempt to analyse in this article three opera librettos based on the myth of Don Juan, in the light of the symbolic motif of the double or Doppelgänger: Don Giovanni, by Lorenzo Da Ponte and Wolfgang Amadeus Mozart (1787); Rigoletto, by Victor Hugo, Francesco Maria Piave and Giuseppe Verdi (1851); and Don Juan, by Leopoldo Marechal, Javier Collazo and Juan Carlos Zorzi (1998).

Downloads

Download data is not yet available.

Published

02/02/2013

How to Cite

Javier Roberto. (2013). El motivo del doble en tres versiones líricas del mito donjuanesco.Don Giovanni de Da Ponte- Mozart, Rigoletto de Hugo-Verdi, Don Juan de Marechal-Zorzi. Revista Del Instituto De Investigación Musicológica Carlos Vega, 27, 303–341. Retrieved from https://e-revistas.uca.edu.ar/index.php/RIIM/article/view/5968

Issue

Section

Artículos