El relato en las escuelas de “La agresión y derrota de la subversión marxista”. Estudio de caso a través de la asignatura Historia para el 3º año del nivel medio de acuerdo a los Planes y Programas del Ciclo Básico de Contenidos Mínimos de 1979 y los manuales de historia

Autores/as

  • Juan Francisco Fantino Universidad del Salvador; Universidad Argentina John F. Kennedy

Palabras clave:

Last Dictatorship, Teaching, History Textbooks

Resumen

Education played a strategic role for governments of Proceso de Reorganización Nacional. Among several actions, in 1979 was carried out Reform Plans and Programs Minimum Contents Basic Cycle (Ministerial Resolution 242/79) for the secondary level. In the third year, the History course established the teaching of “la agresión mundial comunista” and the “proceso de formación occidental”. The reform of contents involved a new generation of textbooks to be a reference to such "aggression" and "struggle." Thus, the following paper analyzes how these contents were presented in history textbooks.

Downloads

Download data is not yet available.

Descargas

Publicado

2022-09-26

Cómo citar

Fantino, J. F. (2022). El relato en las escuelas de “La agresión y derrota de la subversión marxista”. Estudio de caso a través de la asignatura Historia para el 3º año del nivel medio de acuerdo a los Planes y Programas del Ciclo Básico de Contenidos Mínimos de 1979 y los manuales de historia. Res Gesta, (51), 59–84. Retrieved from https://e-revistas.uca.edu.ar/index.php/RGES/article/view/4173

Número

Sección

Artículos